marți, 12 octombrie 2010

Despre Oreste

Tocmai ce am văzut o parte dintr-o emisiune cu Oreste ca invitat (nu am rezistat să ma uit până la final) și mi-am dat seama că rar am văzut un om (de altfel inteligent) să bată câmpii cu atâta grație. Am asistat la o grămadă de bălmăjeli, informații reținute greșit sau nedigerate bine și regurgitate ca adevăruri sau stâlpi de sprijin pentru alte ”adevăruri”, mituri urbane și universale, povești și cimilituri. S-au abordat subiecte și domenii vaste: începând cu diferite religii, voodoo și șamanism și terminând cu antropologia și mecanica cuantică. Bine, eu sunt generos și foarte indulgent atunci când spun ”s-au abordat”. Termenul mai exact ar fi fost ”s-au terfelit” sau ”s-au făcut harcea-parcea” o grămadă de domenii (mai puțin cele religioase și paranormale, care sunt harcea-parcea din start - by default cum zice americanul). Ca să dau numai un exemplu pe care l-am reținut, Oreste a pomenit despre primul om, care cică a fost o femeie pe nume Lili de acum 250.000 de ani. Până aici toate bune, însa toate astea seamănă cu bancul cu bicicleta și Radio Erevan: nu o cheamă Lili ci Lucy, nu are 250.000 ci 3,2 milioane de ani, nu a fost om (adică homo sapiens) ci australopitec și nu a fost nici prima. Nu cred că s-ar fi putut să le nimerească mai bine de atât. Și este înțesat discursul lui Oreste cu asemenea confuzii și greșeli! Chiar mă gândeam că acesta s-ar înțelege foarte bine cu Dan Puric.

3 comentarii:

  1. .... si inca n-ai vazut nimic!
    Imi povestea prietena mea despre o emisiune in care-l avea invitat pe E. Streinu, un alt dus cu pluta!
    Pai si nu zici tu ca, fiind noi in drum spre Sinaia, am tras pe dreapta, s-o conving, sa-i explic cum Pila lu' Karpen, subiect pe care-l dezbatusera astia doi, nu-i nici secreta, nici vreo minune tehnologica, nici salvarea in cazul unei crize energetice, nici complot masonic.
    Da' ce te miri, mon cher, intr-o tara (si nu doar, ca peste tot e la fel!) in care mai mult de jumatate sunt convinsi ca soarele se-nvarte in jurul nostru?...

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu auzisem despre Pila lui Karpen, dar m-am documentat. Dacă este atât de inovatoare, de ce stă de 60 de ani închisă într-un muzeu? Răspuns: pentru că nu este așa o minune cum o fac alții să pară. Am întâlnit pe unele site-uri opinii cum că ar fi un perpetuum mobile. Oamenii ăștia au lipsit cu siguranță de la lecțiile de fizică din școală!
    Da, am văzut și eu cu mâhnire sondajul de acum câteva luni cu privire la părerile românilor. Ce să mai zic...

    RăspundețiȘtergere